Graviditet vecka 20+0

Äntligen är jag halvvägs i denna graviditet, så är dags för en graviditetslista jag också gjorde när jag hade Julian i magen.
 
Halsbränna: Ibland
Ryggbesvär: Har haft några gånger, hoppas verkligen inte det bliver som sist.
Bäckenbesvär:
  Samma svar som ovan.
Muskel och vadkramp
: Nej
Åderbrock: Nej, inget sånt.
Nästäppa: På nätterna
Urinvägsinfektion:  Nej
Känsligt tandkött: Nej
Bättre hy och hår: Sämre hy, håret är detsamma.
Illamående: Första 18 veckor spydde jag 5-20 gånger i dygnt, och på 12 veckor har jag varit inlagd 14 gånger för att få vätska. Nu i januari har det lugnat sig litegrann, och har haft 3 spyfria dagar. Hoppas det fortsätter.
Viktökning:
Nej, men säkert snart.
Trötthet: Lite.
Upp och ner i humöret:
ja
Strimmor på magen: Nej inte ännu.
Putande navel: Nej
Svullnader: Nej
Yrsel: Ja
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Nej
Blodbrist/ järnbrist: Ja.
Sammandragningar: Ja, ibland. men de gör inte ont som tur är!
Sömnproblem: Sover ganska dåligt tyvärr.
Nytt konstigt matbehov: Nej
 
Är fortfarande sjukledig, och är det säkert tills jag får mammaledigt. Om jag inte börjar på deltid, men det tycker jobbet inte är en bra ide. Är lycklig över att jag har fått lite mera överskott till att göra andra saker än spy och må illa. På tisdag skall vi på ultraljud, spännande och se om de fortfarande menar det är det könet de sa i vecka 13.
 
Vi skall köpa en ny stor dansk barnvagn, så att Julian kan sitta uppe på vagnen. Annars stressar vi inte med några inköp.
 

Här är en bild från vecka 18.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0