1 år sedan.

För ett år sedan var vi i Aalborg och shoppade en fredag. Jag kände mig små konstig, och blev så sur på Jac för att han lovade att vi skulle äta kl.13, och vi fick först mat 13.30. Då Jac körde tog det ont i brösten vid varje guppa. Då vi kom hem på kvällen och skulle och äta till vår granne, jag var så konstig i min kropp och var säker på att jag skulle bli sjuk. Typiskt eftersom det skulle vara en stor fest nästa dag, och jag längtade så efter att festa efter månader av besvikelse under projekt baby.
 
Jac tyckte jag för säkerhetsskull skulle ta det sista graviditetstest före vi gick och sova, så att jag med gott samvete kan festa dagen efter. Vi var säkra på att det skulle visa negativt, jag hade haft missfall den 21.12, så hur skulle den ens kunna vara positiv då. Direkt då jag kissat på testet, blev vi helt förvånade, teststräcket kom upp före kontrollsträcket!!! 2 lika starka sträck. tänk om jag faktist var gravid?
 
På lördag morgon, tog jag förs säkerhetsskull ett clear blue test, och jag var gravid. Tänk vad konstigt och spännande, nu skulle vi tänka positivt, klart vi skulle få barn i september 2012.
 
 
På festen satt vi bara och log:) Jag hade snuva, så vi dropg till med att jag hade bihåleinflammation och var väldigt trött. Det fungerade fint.
 
 
Idag 1 år senare sitter vi med vårt troll som var värd alla spyor och smärta i världen. Det är nog en gåva att få vara Mamma till Julian, man förstår nog inte hur det är att vara Mamma före man har sitt eget troll. Jag föreställde mig och trodde jag skulle veta vad det innebär, men nej. Och det är så mycket bättre än vad jag någonsin föreställde mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är roligt att höra att de fortfarande finns hopp efter 2 missfall :) Hoppas att de skall lyckas för oss oxå nu efter 8 månader och 2 missfall..

Svar: Klart det finns hopp :):):) Hejjar på er:)
Malin

2013-01-20 @ 18:09:10
Postat av: Karin

Jag kommer så bra ihåg den här tiden för ett år sen :) Tänk vad härligt att allt gick så bra till slut. Det är nog det bästa som finns att få vara mamma!<3

Svar: Det har du rätt i :) Ja, vi hade nog aldrig trott det skulle bli såhär, fanns ju nästan int ens en chans just då:D
Malin

2013-01-20 @ 19:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0