Namn till babyn.

Fick ett förslag att jag skall skriva våra favoritnamn på både pojke och flicka. Så skriver 2 av de mest aktuella av varje kön just nu, 1:an är det namn vi gillar mest.

Pojke:

1. Julian 
2.  Elias


Flicka:

1. Iselin
2. Linnea


Sen är nästa problem efternamnet, jag vill att babyn skall ha mitt och Jac vill att babyn skall ha hans. Döps babyn i Danmark kan den säkert få dubbelnamn.

Skriv gärna era namnförslag. Vi vet som sagt med 90% chans könet, men skriver inte ut det riktigt ännu före vi sett det en gång till.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Iselin e såå fint tycker jag. Linnea hade vi som enda flicknamn ifall Liam sku ha blivit en flicka :) Så mycket fina namn båda två!

2012-05-01 @ 16:40:57
URL: http://sofiia.papper.fi
Postat av: Camilla B

Alla namn är fina. Pappas efter namn:) för ni kommer väl att gifta er någon gång och då heter ni alla samma namn:)

2012-05-01 @ 21:08:45
Postat av: Tovan

Iselin är ett väldigt fint namn, och speciellt! Är det ett typiskt danskt namn eller, har aldrig hört det förut!? Pojknamn är alltid svårare att komma på än flicknamn, så där är jag nog till ingen hjälp. Däremot tycker jag om Isolde för en flicka, men mannen i huset är inte allt för imponerad på det namnet.. När det gäller efternamn håller jag med Jac! Barn ska ha pappans efternamn :) Jag är väl gammalmodig på det viset. Dubbel efternamn är ingen vidare idé, det blir bara långt ock krångligt, tänk i framtiden då barnet vill gifta sej, speciellt då kan det krångla till sej! Och om ni skulle gifta er i framtiden så är det praktiskt att barnet har pappas efternamn, då slipper man byta efternamnet på barnet också, eftersom det 'gamla' ändå hänger med resten av livet och ska fyllas i på diverse blanketter med mera... Marcus vet, han hade sin mammas efternamn före hans föräldrar gifte sej! Krångligt tycker han :)

2012-05-02 @ 11:40:39
URL: http://tovansvarld.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Leo :)

Svar: Ja, det är också ett fint namn faktist! Men vi vill ha mera än 3 bokstäver, för Jac tycker 3 är för lite=)
Malin

2012-08-15 @ 15:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0