Fredag.

Fredagen brukar ju vara den bästa dagen för de allra flesta, för mig är det en riktigt rövdag idag.

Började dagen med att vakna kl.4.45, det säger väl allt. Jac åkte iväg till Finland, och jag skall vara själv här. Så jävla tråkigt att vara ensam. Ännu värre nu än annars, är så van att Jac hjälper mig. Som igår kväll spydde jag som ett svin, då är de så tryggt att ha honom där.

Efter frukosten fick toaletten igen ett besök,, och mina nerver for. Kan jag bara inte få må bra nuuu!!!


Sedan började läkarhelvetet igen. Igår skulle jag absolut inte få ta sockerbelastningstestet i någon annan vecka än då jag är i vecka 28. Men idag kunde det eventuellt gå, då jag berättade att jag troligtvis får det fixat på annat håll.

Annars om läkarbesöket igår. Fick veta att jag är överviktig, hade gått upp 5-6 kg nu. Konstigt att hon kan säga typ vad jag gått upp, eftersom de aldrig har vägt mig!!! Förra gången i vecka 15 var det kris och jag hamnade pina i mig mat varje gång efter jag spytt. Fick höra hjärtljuden, men fick ingen information om något. Så var verkligen givande. Men kul o höra lilla hjärtat igen.


Det var en liten klagoblogg. Men är bara en skit dag. O sorry mamma o jac som får ta det, men i jacs fall är det hans eget fel ;)



Kommentarer
Postat av: Michaela

Usch vad jobbig med sådana läkare!

Försök bara att inte ta åt dig, för som du säger så vet de ju inte hur du va innan du blev gravid.

Själv gick jag upp 19kg första graviditeten och det var först på slutet som barnmorskan klagade lite :)

2012-06-01 @ 16:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0