Lista vecka 30+0

Dags för populära  graviditetslista igen, sjukt att det bara är 70 dagar kvar tills termin.
 
 
Halsbränna: Ja, tyvärr. Hemskt.

Ryggbesvär:Ont i korsryggen, speciellt då jag varit igårn mycket.

Bäckenbesvär:
  bara ryggont, hoppas inte det utvecklar sig till bäckenbesvär.

Muskel och vadkramp
: Har haft problem med det senaste 2veckorna, men före det ingenting.

Åderbrock:
Nej, inget sånt.

Nästäppa:
Nej

Urinvägsinfektion: 
Nej

Känsligt tandkött:
Nej

Bättre hy och hår:
Vet inte, iallafall är huden bättre än i början av graviditeten.

Illamående:
Behöver inte ens svara på denna fråga.. Men igår hade jag en spyfri dag, jippi! Men mådde så dåligt sista veckan i finland, så på tiden med bättre dagar igen.

Viktökning:
Cirka 10 kg tror ja, men vet ej exakt.

Trötthet:
Lite.

Upp och ner i humöret:
Inte mer än vanligt, snarare har jag blivit lugnare.

Strimmor på magen:
Nej inte ännu, dock tror jag att jag håller på få på rumppan. Så vi får se!

Putande navel:
Nej, men snart är det nog på gränsen. Den är så uttänjd det bara går att bli.


Svullnader:
Mycket, speciellt då jag rör på mig.

Yrsel: Nja

Förhöjd kroppstemperatur/svettningar:
Nej

Blodbrist/
järnbrist:
Ja, 104 sist.

Sammandragningar: Ja, ibland. men de gör inte ont som tur är!

Sömnproblem: Sådär. Vaknar jätte tidigt, och behöv kissa massor.

Nytt konstigt matbehov:
Nej
 
 
 
Det har inte ändrat så mycket, förutom vad och muskelbesvär, samt mer ont i ryggen. Hade ont i början av graviditeten också, men inget mellan vecka 18 tills nu.
 
Idag har jag tvättat 7 maskiner tvätt, snart är babyns kläder tvättade och redo. Men vi väntar nog helst på dig tills september <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0