Amning, amning.

Det börjat bli ett ganska uttjatat ämne, men skall skriva min mening om fördelar och nackdelar med det. För det första fick jag helt obehag på sjukhuset då de helatiden kom och lade han till bröstet, då hade han varje gång ätit typ 10 minuter före de kom in. Tyckte det var sjukt irriterande och så tänkte jag varför de absolut skall pina en och amma?! Det är min kropp. Då vi kom hem var det lugnare så tyckte jag det blev mera okej igen, men fick nog ett dåligt förhållande till amningen på sjukhuset och det sitter ännu i litegrann.. Som tur har jag en pojke som äter max 10 minuter, annars skulle jag nog gå sönder.
 
 
 
Fördelar:
 
- Gratis mat
- Har maten alltid med mig
 
Nackdelar:
 
- Ont i brösten, som bäst har jag en eventuell bröstinflammation påkommande. Skit ont i bröstet och 37,4, så vi får se om febern stiger eller inte.
- Fula amningsbehån
- Att alltid komma ihåg amningsinlägg
- Om jag skall bort, måst jag pumpa ut mjölk.
 
 
Jag har tänkt amma tills vi kommit hem från resan i januari. Men vi skall snart lära Julian dricka modermjölkersättning också, så är det inte nån kris om jag inte alltid är hemma. För tycker det är jobbigt att pumpa ut.
 
 
Det här var lite av mina tankar, skall bli skönt att ha min kropp för mig själv snart igen!!!
 

Kommentarer
Postat av: Hasha

Håller väl också på att få bröstinflammtion då jag har 39 graders feber och inga andra symptom än in i bröstet😣

Svar: Hoppas du är bättre idag hasha? Här höll jag på massera, hade varmt på och pumpade, så tycker det är aningen bättre idag..
Malin

2012-12-09 @ 11:08:26
Postat av: Linda

Jag är gravid i vecka 24 och tycker redan att detta samtalsämne om amning börjar gå mig på nerverna. Barnet är inte ens fött ännu och folk frågar tänker du amma? Ehm... ja om det fungerar. Visst är det hälsosamt för barnet att bli ammad och ja det är gratis. Men man vet ju inte heller om det faktiskt fungerar, vi är ju alla så olika. Man ska väl göra så som det känns bäst för en själv. Mår man själv bra mår barnet också bra! Så lyssna på dig själv! Hoppas att du slipper bröstinflammation!

Svar: Jo, det är nog irriterande. Man kan ju inte ens föreställa sig hur det är att amma sitt barn före det är fött, och allra minst veta om det fungerar för dig och barnet. Jag fick som sagt obehag på sjukhuset då de helatiden pratade om amningen, det tycks ha varit det enda rätta på vårt sjukhus. Synd med så gammalmodig inställning. Grattis till din graviditet! Veckorna kommer gå fort, och hoppas du har fått må bra och fortsätter göra det:)
Malin

2012-12-10 @ 09:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0