Vad köpte vi för barnvagn?

Har fått frågan om jag kunde blogga om den, såhär kommer det.

Från start var vi inne på en Emmaljunga citycross eller nitrocity. Jac hade klart bestämt det skulle vara en nitrocity, för citycrossen tyckte han var klumppig (alla med 4 hjul menar han detta om). Så efter vi tagit en närmare titt på nitrocity tyckte jag även om den. Men, här är några minus sidor med den som jag inte kunde släppa.

- Varukorgen var jätte svår att komma åt.
- Vagnen var otroligt låg, kändes som om babyn skulle ligga på marken.
- Kändes lite ostabil, de två framhjulen satt ganska tätt nära varandra.


Det var något jag inte kunde släppa, och så hörde jag mycke bra om Brio go. Så tog Jac med en gång till och se på vagnar, men brio go skulle han aldrig vilja ha, den var som ett rymdskepp tyckte han. Konstig och ful, Jacs ord. Så jag täntke nästan ge upp, då Jac plötsligft kommer med en annan vagn. En Brio Happy med swirvel hjul! Hade aldrig hört talas om att bro happy finns med sådana hjul. Och den godkände jag , och Jac var glad.

Så varför tyckte vi happyn var finare än nitrocityn?

- Stor och lätt åtkomlig varukorg.
- Den var lite högre än nitrocityn, så babyn kommer lite högre upp.
- Kändes mer stabil, eftersom hjulen satt lite längre ifrån varandra.
- Vi fick 1000 kr rabatt. Och skulle något dumt hända (vilket det inte skall) får vi pengarna igen.


Enda minuset med denna vagn är att vi måste ta bort ett hjul då vagnen som sittdel skall in i bilen, men efterson denhar eva-hjul, var det bara på en knapp man tryckte så kom hjulet ut. Har aldrig sett et enklare system. Då babyn är liten måst vi oavsett ha liggkorgen/hårdliften i baksätet. Dessutom är färgerna inte fina på happyn, men det går nog.





 

Blev en harmony svart sittdel. Dock har vi int bestämt om vi skall ha liggdel eller hårdlift ännu. Så ge era erfarenheter tack!


Och ett stort TACK till Mamma som är vår sponsor i detta köp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0