Hur ser våra framtidsplaner ut?

Fick en fråga om det, och självklart skall jag svara. Så mycket roligare att skriva då jag har nåt bestämt att skriva om.

Vi flyttade år 2007 till Norge, och bodde där tills sommaren 2010 då det var dags för Danmark. Orsaken till att vi flyttade bort från Finland är min sambos handbollsspelande. Vi trivdes bra i Norge, men 2010 kände Jac att det var dags för nya utmaningar i en bättre liga. Sagt och gjort signerade han ett 2- års kontrakt med en av de danska klubbar vi såg på. Det var viktigt för oss att jag skulle kunna fullföra skolan i Norge, hade ett år kvar då vi flyttade till Danmark. Så perfekt att vi hittade en lösning som skulle fungera för oss båda.

Före julen nu började igen det eviga klubbsökande, och vi bestämde oss att vi flyttar dit som ger oss bäst ekonomiska förutsättningar (betyder att jag också skall ha jobb). Vi trodde inte det skulle bli den klubb han nu spelar i, eftersom det var lite problem mellan tränaren och Jac på sommaren. Men redan i november kom de med nytt tillbud, vilket vi tackade nej till. Men i början av januari kom de med ett tillbud som motsvarade det vi önskade, så slog vi till. Blev ett nytt 2-års kontrakt! Dessutom har jag fast jobb här, så det ger stor ekonomisk trygghet.

Dock trivs jag inte så bra här annars, har inte många att prata med. Så vi får hoppas dessa 2 år går super fort, och som tur får vi ju en liten till hösten.


Efter dessa två år, har vi allting öppet, förutom en sak: Finland. Dit kommer vi inte före Jac är färdig med spelande, eller om det sker något annat oväntat. Så blir nog Danmark, Norge, Sverige eller ett helt annat land.


Är ju tråkigt att bo ifrån familj och vänner, men man vänjer sig. Det är ju ett val jag tagit för att jag och Jac skall kunna leva tillsammans. Och är super glad för att jag tog valet att flytta med honom, så mycket jag lärt mig under dessa år skulle jag aldrig lärt mig hemma i Finland. Det är jag säker på. 


Och till hösten kommer ju som sagt något vi bådat väntat på i 1,5 års tid, nämligen lillen! Nästa vecka är det dags för ultra igen, så får vi se dig:) 



 


Så våra framtidsplaner hänger mest på Jacs spelande, samtidigt som det är viktigt för mig att jag eventuellt skall kunna studera vidare,  ett jobb skall jag iaf ha var vi än bor. Babyn får bara hänga med i svängarna, och gilla läget med att flytta runt:) Tror nog det skall gå bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Har du funderat på i vilket land du vill föda, blir det Danmark? Tänkte på den lillas medborgarskap..

2012-04-26 @ 10:32:32
Postat av: malin

Babyn kommer att födas i Danmark! Vi bor ju här, så det är lättast så. Har int tänkt så mycket på lillens medborgarskap, va borde man tänka på?

2012-04-26 @ 11:29:04
Postat av: Emmelie fra Sandefjord

Er så glad på deres vegne og at dere har en bebis på vei:D

Du virker som en utrolig sterk kvinne;)



Bloggen din er kjempe koslig å lese^^



-Emmelie

2012-04-27 @ 20:32:45
Postat av: malin

Hej Emmelie! Nå er jeg ikke helt sikker på hvem Emmelie du er, for kjenner 3 som heter det som kommer fra sfj :) Men tusen takk for den koselige hilsningen, klem!

2012-04-27 @ 21:42:15
Postat av: Emmelie:)

Åja:) fra jordbærpikene;) hehe Ha en fin kveld og god helg^^

2012-04-27 @ 23:00:28
Postat av: Anonym

Gjette nok litt at det var deg:) Håper alting står fint til hos deg!

2012-04-27 @ 23:01:31
Postat av: Heidi

Jaaa, bästa guddotter nog har du ju gjort uppoffringar men samtidigt har det ju gett dig, som du själv säger,otroligt mycket. Du har säkert växt som människa! Lyfter på hatten också då du skaffat dig ett yrke. Önskar er all lycka i framtiden! Kram:D

2012-04-28 @ 13:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0