Graviditetslista.

Som sagt så älskar jag listor, fast många andra verkar hata dem. Och nu hittade jag en ny, så vi tar den! Vecka 15


När fick ni reda på att du var gravid? 20.1.2012

Beräknat förlossningsdatum: 24/9

Var det planerat? Absolut!

Berättade för familjen: Väntade en vecka med att berätta till min och Jacs mamma. Emma fick också veta det. Och de andra fick nog veta det inom någon vecka.

Har du mått illa? Ja. Toalettstolen och jag är bästisar. Dock tycker jag akupunkturen hjälpt litegrann, får behålla lite mer mat i mig.

Foglossning? Nej, men styv på de platser. Men hoppas jag slipper det...

Andra krämpor?
 Trött, sista veckan har nog trötthetssyndromet dragit över mig. När klockan är 17 vill jag fara och sova redan. 

Cravings: Är en sån människa som alltid är sugen på något, oavsett om jag är gravid eller inte. Men äppeljuice älskar jag för tillfället, och blir super glad då jag får det.

Avsmak för något? Ren choklad, fet mat. Börjar må jätte dåligt då jag ätit något sånt.

Vad tror du att det blir för kön?
:)

Första ultraljudet: VUL i vecka 6 för att se att det faktist är något inne i livmodern.

Behöver du kissa ofta? Japp minst en gång varje natt, men ofta 2 gånger.

Hur mycket har du gått upp i vikt?  i början gick jag ner, men nu äter jag allt vad jag bara kan, så kanske 2-3 kg?! Vet ej.

Är du rädd inför förlossniningen? är rädd att något ska gå fel. Men ser också lite fram emot det samtidigt, men tänker inte så mycket över det ännu. Är länge tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0