Happy face

Hej!

Jag har inte skrivit på lång tid, igen en gång.. Men skall berätta lite om påsken. Då kom Mommo och Mamma hit, det var riktigt kul. Vi shoppade, var ut och gå, tränade, såg på handboll, åt god mat, körde omkring och visade bland annat Flade och Klitmøller. Tack för besöket och presenterna. Fick bland annat en fin klänning som min pappa (!!!) hade valt, en fin topp av mamma och pengar av mommo och mamma. Tack tack.



Vi på Saltos.

 

Efter det satt vi ute och solade oss.


Här kommer bilderna fran vackra Klitmøller:



 

Ett helt okej hus vid havet.

 

 

 




Det har hänt mycket nytt annars också. Skall dra en snabb listform, för dröjer säkert fre jag skriver nästa gång.

- Det viktigaste, jag har fått jobb!!! 100% fast tjänst som pedagog i Klitmøller fri børnehave og skole. Skall bland annat ha ansvar över det pedagogiska arbetet i förskolan. Skall bli härligt att få jobba i en så vacker miljö, och med en ny förskola som öppnar i augusti. Jobbet börjar 1.8, så hinner ha sommarlov. Enda negativa är att det blir lite längre att köra dit, eftersom vi flyttar till Nyköbing snart. Det är 44 km en väg, medan det från vår nuvarande stad Thisted är 14km. Men jag får ha bilen, och det tar cirka 35 min att köra, bättre än att pendla till Norge;) Genant med fast ställning om vi flyttar nästa sommar, men sånt kan ju hända även de som planerat att bo kvar i thisted resten av livet.

- Jacs lag höll sig kvar i ligaen, så han har tur och får spela i Jack&Jones ligaen ytterligare ett år. Dessutom har han gjort det riktigt bra sen februari, så det är kul.

- Idag skall jag lämna in sista skolarbetet. Sen skall vi rätta upp två uppgifter och de skall lämnas in till examen. Så hoppas int ja har så mycket att rätta upp.

- Om 2 veckor skall vi flytta till "huset". jippi.

- Finlands resan beställd. 22.6-8.7. Och då kommer Emma med tillbaka!


Och imorgon reser vi till Turkiet... Så ge oss en vecka med sol och mycket värme. skall bli super kul!

Kommentarer
Postat av: Dagny

Grattis till jobbet Malin! Super bra att du har fått en så bra tjänst och det måst ju vara helt bäst att börja i en ny barnehage där ingen kan komma och säga att "så här har vi alltid gjort...". Lycka till med jobbandet sn när du börjar :) Och njut av resan och sommarn. Hälsningar från Norge

2011-05-07 @ 20:58:57
Postat av: malin

Tusen tack! Jo, det är skönt, dock lite för mycket ansvar. Men skall nog fixa det! Är ju fast tjänst, skulle kanske hellre haft ett vikariat, eftersom vi säkert flyttar nästa sommar. Men man vet ju aldrig hur länge vi stannar.. Genant bara att säga upp ett jobb efter ett barnehage år, så ja hoppas vi bor här fler.Jobbar du också?

2011-05-07 @ 22:20:27
Postat av: Dagny

åh, nu e du heldiggrisen i varma turkiet då :) Vet att du fixar det, int för att jag sett dig jobba men jag tror iaf att du e duktig förskolelärare. Fast tjänst och vikariat är inte så stor skillnad, lika enkelt och säga upp om man måst:P Jag börja jobba 1.3, fick 100% fast som ped. leder i en bhg ca 15 min härifrån. Så jobbar med 16 små sötisar (0-3åringar). Trivs väldigt bra.

2011-05-09 @ 19:31:23
Postat av: malin

De hörs väldigt kul ut. Jag oroar mig lite för körvägen på 30min, men det är ju egentligen inte så långt. O bara man trivs på jobbet kör jag fast 1 timme:) Så du får sätta din in i Rammeplanen nudå;) JA borde börja uppdatera mig på den danska...

2011-05-10 @ 20:21:43
Postat av: Dagny

körvägen på 30 minuter går säkert fort när du ha börja vänja dig vid den. Och så blir d väl int ordentlig vinter där?! (har jag helt fel nu kanske..) så då är det lättare när det inte blir snököring. Jeps, rammeplanen er i full användning, men snart är det sommar och då är den pedagogiska planeringen nere på nollnivå, bara slapping ungefär. Fast kan ju planera till hösten då. Ja, hehe, den danska rammeplanen blir säkert intressant. Har aldrig läst dn men kan tänka mig att dn int e så hemskt annorlunda..

2011-05-12 @ 21:14:48
Postat av: malin

Nej, samma verdier skal ju nog de innehålla:) Nej, hade snö på marken 10 dagar i år!

2011-05-16 @ 20:04:37
Postat av: elin

ja bokar in MINST en dejt med dig efter 22.6 :D Sköt att ni kommer hem!

2011-05-20 @ 08:50:53
URL: http://elinsss.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0