Dagens lunch/middag


Pastagratäng med köttfärs.

Igår - 20:14

 

Här kommer receptet. Gjorde dock några små ändringar, så det här är inte orginalreceptet.

 

 

Ingredienser:

350-400g gnocci-pasta

1 gul lök

400 g maletkött

1 påse taco kryddmix

1 påse majs-, paprika-, ärtblandning

1 burk tacosås

Till ostsåsen:

2 msk smör

1/2 dl mjöl

8 dl mjölk

1 tsk salt

1 tsk peppar

2 dl riven ost

+ ost till gratineringen

Så här gör du:

1. Koka pastan.

2. Hacka och stek löken tillsammans med maletköttet.

3. Krydda med taco kryddmix.

4. Rör i herne-maissi-paprika blandningen och låt puttra 3 min.

5. Så länge köttet och pastan blir färdigt kan du fixa ostsåsen. Börja med att smälta smöret i en kastrull.

6. Späd med mjölk. Krydda med salt & peppar och låt koka 2 min.

7. Rör i riven ost.

Sen är det bara att blanda pastan och köttet i en form och hälla ostsåsen över. Och strö riven ost ovanpå såklart. Sen in i ugnen (200 grader) i femton minuter. Så är det klart att äta. Superduper gott.

 

Detta recept tipsade Lotta om.





Vad tyckte vi om maten?

Det var gott, och hade en fin smak. Dock passar nog denna mat bäst som middag, eftersom den är riktigt mäktigt. Vi tog dock bort lite ost, men nästa gång jag lagar den skall jag ta bort ännu mera!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter gott! Men, du ska inte ta bort ost, utan lägg till åt Jac så han får mera protein, samt energi givetvis ;)

2010-08-10 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0