Operationen.

Jag var 10 på sjukhuset, då fick jag gå in och pga rumsbrist fick jag vara i barn förberedelse rummet, så sängen var ganska kort. De märkte att jag var väldigt nervös, så fick lugnande direkt jag satt mig i sängen. Kanylsticket gick väldigt bra, jess. Halv 12 slutade ruset verka, och jag var klarvaken igen, vilket var lite synd eftersom jag ville vara lite borta då de tog mig in i salen. Halv 1 fick jag åka in dit, lite försenat. Först stoppade han upp långa grejjer i näsan, och sedan mätte d min käk. De var oroliga då jag inte hade så stort gap, hur det skulle gå vid sövningen.

Sedan skulle de sätta dropp, och det fick de inte till, fär min nål hade hamnat lite snett. Men de byggde nån ställning under armen och allting fixade sig. Kl. 13 såg jag å klockan sista gången, och sen somnade jag gott.

14.45 vaknade jag av att de sa att ja skulle flytta mig till min egen säng, och vi pratade lite med sköterskan om hur allting gått.Op. tog lite längre än beräknat iaf.  Före op. sa hn att ja int kommer att minnas något av vakningen, och sova gott någon timme ännu, men fel hade hon. Jag böev klarvaken direkt, och ville bara på wc och dricka. Men fick inte göra någon dera, eftersom de var rädd att jag skulle svimma och inte kunna svälja. Efter lite tjat fick jag ändå saft. Fick se mig i spegeln, och det var en konstig syn.

Jag skulle få åka hem kl.16 eftersom jag var i så bra form, sköterskorna var överraskade över det:) Men pga trafikolycka hamnade Jac sitta en timme i kö så det tpg lite längre. Blodet börja rinna massor, och jag kunde ha samma kompressor under näsan i 20min före det var fullt. Det forsatte ut över kvällen, men idag har de kommit brunaktig vätska istället. Skall och ta bort alla grejjer till sjukhuset imoron, skönt.

Jac är världens underbaratse skötare, love u. Han skall pröva jobba någon timme nu på förmiddagen så kommer han kanske hem på dagen. Han gav mig glass,en smörgas och ett glas vatten, dt var gårdagens föda. Kunde unte äta så bra eftersom det tog ont.

Skall lägga in en bild från långt ifrån, vill inte visa närbild.



Sånt läge skall jag ha idag oxå, men får röra mig lite mer. Om 10 dagar får ja ha lätt träning, och så måst jag gå ut o gå sakta nästa vecka. För att det skall börja fungera i näsan igen. 


Kl. 16 skall Emelie komma hit om jag mår okej, så hon får hjälpa mig att laga pastasallad, får ju int äta nåt varmt.  Och efter idol kör jac hem mig, occh så somnar ja säkert pga 6h sömn inatt. Svårt att sova.

Kommentarer
Postat av: Lotta

sötis:)

2009-09-19 @ 01:39:37
URL: http://lotttis.blogg.se/
Postat av: elin

HJÄLP! visste int att du sku opereras nu. Elelr att du ens had bloggen öppen igen! Men allt verkar ju ha gått bra. prima grejer! u go girl:)

2009-09-21 @ 11:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0