Semifinal!

idag är det dags för Runar-Vålerenga. Det märks att det är en viktig match, för det har stått om den i pressen hela veckan. Vålerenga fotboll vann cupfinalen på söndagen, och nu skall 3 bussar fulla av deras fans inta runarhallen ikväll. De har inte sett mycket handboll förr.


Foto.Sandefjords blad

Jacs tränare säger:
- Runar (nummer tre i eliteserien) har like storemuligheter for å tape som Stord og Follo hadde, men fordelen vår er at vi ikke kommer til å undervurdere Vålerenga. Det er laget som er i 2. divisjon, men de fleste av spillerne har erfaring fra elite og 1. divisjon. Konkurranseinstinktet deres våkner når de får en slik mulighet som de har nå, sier Veierød, som må unnvære sin skadede storskytter Peder Trevland, mens playmaker Jack Karlsson har vært småsyk i det siste . . .

--
Så det skall bli jätte instressant idag. Råkar Runar förlora har de nog skämt ut sig inför hela norge, men tillika är det ok för oss eftersom vi får 2veckors jullov.

Idag är jag feberfri,halsen känns något bättre(knack i trä), men har fortfarande snuva och lite hosta har jag fått. Så får se om doktorn har tid med mig idag! blir hemma från skolan och vilar upp mig tills kvällen.
Imoron skall jag på jobb, så bäst för mig att jag är frisk då.
Nu i duschen och sedan fortsätta soff-slappande, nätt liv. Skall även kanske se på en biologi uppgift, så har jag den klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0