Päron gubbar som vet allt.

Min bror hade idag haft in en man(när vi var små kallade vi honom tomaten) till hans praktikplats. Han påstod att Finland skulle ha klarat sig mycket bättre om int Jac skulle ha varit med i laget, han gjord absolut ingen nytta, nån nytta hade han tydligen int heller gjort i BK.
Jac gjorde int en altför bra match på söndag, men var ändå en av dem som utmärkte sig bäst, det säger ganska mycket om hur dåligt landslaget är, men inte så konstigt eftersom de inte finns så många spelare i Finland.

Även på matchen hörde jag en mycket klok handbollsman stå och prata illa om Jac, i såna lägen skulle jag vilja slå dem i huvudet o säga någonting fult. Men jag har lärt mig att tackla alla negativa kommentarer jag hör omhonom helt ok, handboll är en gren som int kan lyckas varendaste en match. Int för vanliga halv-proffs iaf.
Jac själv skrattar bara när han hör något sådant, och tycker att de själva borde prova koma in på plan. Helt rätt.

Men en sak som Jac ( och måånga andra kill spelaren) inte har tänkt på att han själv helatiden skymffar vanlig damhandboll ( norska postenligan o danska serien skymffar han int). Då jag började träna hadboll igen, fick jag direkt en hånskrattande Jac. Bättre blir det inte då vi har träning efter dem, o Jac och Eric står o ser på och skrattar.
Tror inte Jac får se på nån match jag spelar, då får man höra kommentarer, mest negativa sådana, och på köpet en glad Jac. Men sen när han märker att jag blir små arg säger han alltid " jo men i den divisionen du spelar i behöv man int vara så bra".

Ps. Elin: Vi satt med Ville o prata å flygfältet, då kom han Balle o sa någonting, o han var precis som vi trodde. Ett sliskigt as som står på Kreta. haha.

Så min point med detta inlägg är, prata int illa om någon när en nära släkt eller flickvän hör det. och flickor kan oxå spela handboll, fats vi är mycket sämre än pojkar, den som int gillar dam handboll behöv int se på det. lätt.



Här var vi stolta spelaren ännu, på eken cupen.
Den här eken cupen borde jag för den delen skriva ett eget inlägg om, kanske det kommer ett sånt om en tid.



Sista sjundeå cupen jag var med i, det var skit äckligt att vara målvakt, aldrig mer. Nån medalj tycks vi ha fått, men minns tyvärr int vilken.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tycker ja me, höll på att skratta ihjäl mej när ja had vaka o såg den :D Inga bokade ännu men vi har 2v i Spain & 2v i ayja napa under planering :) Hur e de att vara tillbaka i norge? Ha du blivi nå friskare?

2008-11-04 @ 17:34:08
Postat av: elin

sant malin! å bara för att jac e bra så blir schakk helt sekaisin om han int pamar in 15 mål. För myky press på stackarn:(

Vaddårå? ja kan tänka mj att ni brudar e rena rama profsen:D Fuck ja vill å spela.

Haha, klart att "balle" måst vara ett as. hyi:D

2008-11-05 @ 17:09:37
URL: http://elinsss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0