Min gårdag

Började dagen med att äta morrongröt, posta brev och ta ut pengar. Sedan till runarhallen kl.11. Då började bussfärden. Det tog sammanlagt 4h till elvrerum, så det var inte så farlit. Dock fick jag vara me dom några norska kolonikörningar, på vissa ställen är vägarna så smala så man kör turvist från både sidorna. Efter 4h blev det matpaus på ett motell i Elverum. Det var 10cm snö överallt o kallt, usch. Jag åt min sedvanliga grovbaguette med ost. Sedan var det dgas för spelmöte så vi fick vänta snällt. Det firades silverbröllop i bussen så vissa satt o hivade in öl.

Sedan iväg till hallen, o alla visste att elverum är svåååra att slå på hemmaplan, det har bl.a Steffen Stegavik som är norges största löfte just nu.Steffen spleade ypperligt lite, för han pådrog sig en vristskada. Samt att Runar fick 3 onödiga 2 minuter i början, o några till domslut mot dem. I paus var det 14-12. andra halvleken gick bättre o runar leder med 5 vid 50min spel. Då det återstår 2,5min leder de med 3 mål. då bommar bla. jac en straff,Rustand och Ståhle ett friläge, o matchen är jämn. Men runar skall vara jävlit nöjda över 1p, för de andra hade 20s på sig ännu att anfalla men sjabbla bort det...Så 30-30 blev resultatet. Det var roligt att vara med o se, sån jäkla stämning i hallen. De hade stoora läktare på bara ena sidan, så det var lite annorlunda. Dock var det runt 1000 männiksor där, o 15 av dem var runarfans;) Det  var skoij. Enda som int var roligt var att Peder mista en del från framtanden, usch.

Hemvägen var tung. Jag åt en liten smörgås till o hade så ont i magen då jag inte hade ätit någo mycke. tur så fick jag lite sömn iaf. Hemma var vi kl.1, så det var passligt. dock tycker jag synd om dem som skulle tidigt på jobb idag:)

Nu blir det gröt, sedan,trygdetaten,fysioterapi och gym ikväll. Skönt. Ha ne fin dag!


image77

Tack tack till publiken. Jac står lite längre bakom-

Kommentarer
Postat av: Jonna

Godmorgon:)

2008-03-06 @ 10:59:34
URL: http://JONNAat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0