Fondantkaka

 
Idag har jag änligen prövat på att göra fondant kaka. Blev absolut inget fint resultat, men nu vet jag iallafall tills nästa gång vad jag gjorde fel. Skall skriva uppp dem här för min egen del: Jobba fortare med fondanten då den är varm, kavla ut den på siliconunderlaget, gör dekorationerna dagen före, gör 2 olika fyllningar så att det blir lite saftigare, smörja upp kakan bättre lägger så förhindrar det att det blir en massa gropar utanpå.
 
 
Nästa gång en sådan skall bakas är till Jacs födelsedag i april, och då hoppas jag på bättre resultat. Dekorationen är skit ful denna gång, men det skulle bara prövas.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Nice :) Ja ha oxå tänkt pröva laga nåttag. Måst göra de när vi kommer hem ;)

2013-02-23 @ 18:41:02
Postat av: Camilla

Den er da rigtig flot Malin. :)

2013-02-23 @ 18:51:36
Postat av: malin

var riktigt lätt att laga fondanten karin. Jag tog 10 marscmallows (som man kan grilla) , 2 matskear vaten och 1 matsked olja. så värmde jag det i micron tills allt hade smält, därefter elvisp och florscoker tills det är som modellera!

Tack Camilla, men jeg lavede noen store misstag, men blir bedre neste gang!

2013-02-23 @ 19:08:09
Postat av: Krista

Tycker int alls de sir ut som en nybörjar kaka, den e ju fin :)

2013-02-23 @ 20:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0