Marknad.

Igår på kvällen åkte jag, Jac och René iväg till en "sommar marknad" 10 minuter härifrån. Till en början påminde marknaden helt om Ekenäs traditionella höstmarknad. Det fanns karuseller, massor av olika slags tältförsäljningar. Vi smakade även på typ friterade våffelstänger som man doppar i softice. Kommer inte på vad de hette på danska.

Då vi gick lite längre bort, fanns det massor med djur. Jag tänkte bara att det var utställning. Men de stod och sålde djur där, en del människor bjöd pris osv. Tyckte det var vädligt konstigt att stå och auktionera ut djur på det viset, jag har aldrig trott att det kan vara så här i norden. I Turkiet var jag också med om samma sak, men där är allitng annorlunda. Det fanns säkert ett 200-tal med hästar, 50 hundar och massa massa andra djur. Försäljarna satt mest och drack öl. Själv skulle jag aldrig köpa djur på detta vis, man kan ju aldrig veta vad de har varit med om eller om de är friska.



Jac o René. tur så står de inte brevid varandra, Jac är 1.86 och René är nästan 20 cm längre.




Otroligt söta.

Har aldrig sett så litet föl förut.

 

 

 

synd att inte Linda är här nu, hon skulle trivas otroligt bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, det där lilla fölet var ju bara fööör härligt!

2010-07-29 @ 06:39:28
URL: http://joije.peppar.fi
Postat av: Ann-Sofie

Den lilla hunden skulle jag ha kunna köpa :)

2010-07-29 @ 07:10:17
URL: http://ansos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0