positiv?!

Idag när jag steg upp bestämde jag mig för att försöka se positivt på allt gällande min fot. Mamma pratade med Azez igår, han var min ortoped i finland. Han sa att det bra kan dröja ca 6v före det ger nåt resultat, eftersom jag är så ung och benbrottet är på ett jävligt ställe. Och jag röntgades ju vid 4 veckor och 1 dag, så nästa gång jag röntgas har det gått 17 dagar sen förra röntgen, klart det hinner hända saker på den tiden?! Så om 2v får jag hoppas att den lösa kallusbildningen som ligger där har börjat stelna. Snääälllla gud. Gips i 7-8 veckor räcker bra för min del.

Men OM det mot all förmodan inte har stelnat så skall det lägga in en spik där, o då har jag gips 3-4 veckor om operationen gått bra. Så jag får citera min granne: " allt är bonus så länge ja får bort det till sommaren". Synd bara så är jag säkerligen överviktig då, men sne igen tror jag att det inte finns en människa på vår jord som njuter så mycket av att träna som jag gör just då. Så jag får satsa på sommaren 09 iställe:D Men då man har ett benbrott önskar man nog att det blir bra så att man int hamnar lida resten av livet. Träna hinner jag nog göra ännu, är bara 20 år.

Mitt gips har igen en gång blivit för stort, men jag får inte nytt nu iaf, bara om ja opereras... Men det gör jag ju förstås inte... Jag kan int ens tänka mig hur liten min fot är just nu, mindre än emmas är dne säkert snart på bredden.

Så till 1.4 borde är gipset senast borta, då har ja isf hunnit operera osv. Så det hörd inte så farlit, men sen när man räknar hur många veckor d e dit så blir jag tokig. Nå ja fr tro att ja får bort det om ca 3veckor, snääällllaaa fot du får 3000kr av mig om du börjar växa nu!!! Tur så hade jag en svensk ortoped så förstod jag iaf vad hon sade.

Idag är det 10c o full sol här, har jag sagt förut att jag sku vilja ut o springs just nu?:) Istället får ja försöka ta mig ner för trappan o gå till mitt gamla jobb för att äta en delikat lunch, deras kycklingsallad är bäst. Sen har jag nästan ätit mitt för idag igen.Skönt skönt. Igår gjorde jag muskelövningar i lite hårdare takt än förut, d resulterade i att foten känns konstig o musklerna styva. Så av detta lärde jag mig att ta det lugnare ikväll.

Vafö for jag ut på juldagen? annors skulle jag leva ett så perfekt liv just nu. Såhär vill jag att den malin som jag är skall vara: Lycklig och med inga problem i världen! iställer för en bitter fi##a som bara gråter o e arg( vill att tiden går 2 v frammåt nu så vet jag hur allting blir, det som får mig att orka är att om ca 7v har ja gipset borta iaf)



image54



Om 4 dagar kommer dessutom min familj hit så sen går det fort tills den 11.2:) Be nu alla att foten är bra om 2v. Ha en fin dag, skall försöka utan att gråta så mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltså fy vad jobbigt det måste vara. Jag hoppas Lindberg har en jävla ångest. Men du kan i.a.f trösta dig med att du troligtvis aldrig kommer att få finare armar än du har efter att ha gått på kryckor så länge! Hoppas de börjar läka ordentlig nu bara.. Kämpa på, värre saker kunde hända!

2008-01-29 @ 15:25:09
Postat av: malin

mm, men ja kan knappt gå på kryckor mer heller, handledena tar sån stryk:S vem e d annors som skrev?

2008-01-29 @ 15:32:23
URL: http://malinsss.blogg.se
Postat av: Anonym

fin bild

2008-01-29 @ 21:20:49
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: Mii

tack malin, de e snällt av dej, verkligen!
mm.. jag vet inte riktigt vad det är, med det tycks vara någon dyster period pågångs nu för tillfället för nästan alla :( allt vill bara kännas så tråkigt och surt ibland.men hoppas verkligen att det skall gå om! och där också!

2008-01-30 @ 16:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0