2012.

Orkar inte ännu skriva någon årsresumé men lånade en lista från Ninafotografs blogg.
 
 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Ja, var gravid och födde ett barn. Och spydde frätskador på tänderna.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja

Dog någon som stod dig nära?

Nej, som tur är.

Vilka länder besökte du?

Sverige och Finland.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Jag vill kunna träna igen och köpa en massa fina kläder. Vill också resa mera.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

6.9.2012 helt klart!

Vad var din största framgång 2012?

Att bli Mamma

Största misstaget?

Köpa för mycket onödigt till babyn, vi har så mycket kläder.

Bästa köpet?

Ipad

Vad spenderade du mest pengar på?

Hemmet.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mycket.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

scissors sisters, only the horses

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare första halvan och mycket gladare sista halvåret.

Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar ju att jag skulle ha mått bra och kunnat leva mera och röra på mig, men det tyckte inte hormonerna i min kropp.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit mindre godis och stressat över att städa i hemmet.

Blev du kär i år?


Det har jag varit sen 2005 och är fortfarande.

Favoritprogram på TV?

Familjen annorlunda, bonde söker fru och i den stilen.

Bästa boken du läste i år?

Jag minns inte ens om jag läst en bok, och jag som brukar läsa massor.

Största musikaliska upptäckten?

 

Något du önskade dig och fick?

Frisk och snäll baby

Något du önskade dig och inte fick?

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag var hemma i Finland och hade lite kalas med familjen på dagen. Och på kvällen var vi på förfest tillsammans med andra karisbor.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nej

Vad fick dig att må bra?

Då jag räknade ner dagar i graviditeten och försökte tänka positivt att spyendet snart är över och så har vi en fin baby här. Jac fick mig också att må bra, super kille. Och såklart Julian.

Vem saknade du?

Norge vännerna och finnarna.

De bästa nya människorna du träffade?

Cathrine, Tanja, och resten av mammorna i fina mammabarngruppen.

Mest stolt över?

Att jag som är livrädd för sjukhus och barnafödande klarade förlossningen utan att dö fast jag trodde jag skulle göra det.

Högsta önskan just nu?

Att min bror skall få en stabil axel och att min familj och vänner får må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0