Läkarbesök vecka 33+ 5

Då var sista besöket undan.
 
 
Blodtryck : 120/80
 
Urinprov: Blankt
 
HB: Bra. Lönar sig med järntabletter...
 
Vikt: + 14 kg. Så från vecka 23 har det gått redigt upp, borde röra på mig mera, men inte lätt då kroppen inte kan. Äter dessutom inte mycket, och en del hamnar som känt i toaletten.
 
SF: 29 cm. Det är lite under kurvan för tillfället, och i vecka 22-27 var det över kurvan. Så gömmer sig knappast nån jättebaby, men samtidigt sa hon det är helt normalt mått.
 
hjärtljud: Normalt. Och fin foster aktivitet.
 
Tyvärr har inte babyn lagt sig riktigt ännu, men det visste jag. Bekymringen är att jag har nästa koll hos barnmorskan i vecka 36+6, och jag borde ha det i vecka 35. Så måste ringa dit idag och få det ändrat, extra viktigt för att se hur babyn ligger.
 
 
Vi väntar och väntar. Inatt vaknade jag i panik, drömde om förlossningen. Då babyns huvud var ute, så såg han Jac, och då for han in i magen igen. Och vi blev ledsna. Snälla lilla baby, Jac är snäll;) Jac pratar bara om Julian, och det hörs bra ut. Så vi får se=)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0