Är i trubbel.

Nu vet jag inte om jag skall flytta in i en lägenhet med min klasskompis eller inte. Skall göra en plus och minus sida.

+
Jag lyfter studiestödet, och behöver bara betala 30e själv så att hyran skall bli betald.

Den ligger 10km från skolan, mindre bensinpengar då det är närmare till skolan. Skulle jag bo i Sandefjord tar det 40min varje väg till skolan.

Min klasskompis har alla möbler, kärl osv. Behöv endast en säng, så kan ta madrasser med från Dk.

Jag skulle bo där tills 31.1. Och sedan är det 4v praktik i DK. när den är färdig återstår det 7 veckors pendling till skolan, då kan jag bo hos vänner.

Alltid ha en fast plats, kan komma och gå precis hur jag vill.

Finns bilplats.



-

Jag vet jag skulle få bo hos kompisar i Sandefjord.

Långt ifrån kompisarna i Sandefjord, visst kan jag åka en kväll och hälsa på dem.

Har ännu inte fått veta hur mycket jag skall vara på skolan. Om det blir väldigt få nätter före praktiken i november känns det smått onödigt.

Kan bli strul med kära kela eftersom jag sade upp bostadstillägget för 2veckor sedan.



Vad skulle ni göra om ni vore i min situation? Helst av allt vill jag bara blunda, och då jag vaknar är det maj redan....




Kommentarer
Postat av: BANANSKUM . // smoothie.

3/4 dl Creme Vanilla (flora)

3/4 dl creme fresch

1 msk socker

1 dl frysta (halvfrysta) hallon

½ banan

1 krm vaniljsocker

-------------------------



1. rör creme vanillan med elvisp tills den är klar

2. blanda dom andra ingredienserna i en bunke, och sätt sen vanillan in dit.:D

2010-08-19 @ 17:26:17
URL: http://emmasofialin.blogg.se/
Postat av: Mamma

+ listan e ju nog längre... Skönt att ha samma ställe att fara till

2010-08-19 @ 19:35:31
Postat av: Karin

Jag skulle ta lägenheten. Det är ändå så mycket skönare att ha något eget, och om det en gång inte blir så dyrt. Du kan ju alltid åka och hälsa på kompisarna på kvällarna. Roligare är det nog om vägen till skolan på morgonen är kortare ändå. För mig skulle det kännas jobbigt att bo hos kompisar hela tiden. Satsa på lägenheten! :)

2010-08-20 @ 10:03:57
URL: http://kaaarin.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0