London 1.1-5.1

Vi flög från Sandefjords flygfält. Då vi kom dit blev det problem med mitt pass, det har gått sönder och jag har tejpat fast det igen. Efter mycket om och men kom vi äntligen iväg. 1timme och 50minuters flygresa gick fort, och vi köpte tågbiljetter färdigt på flyget.Det kostade oss 20e per man tur och retur.Billigt.
Då vi hade åkat till Liverpool street var nästa steg att ta oss fram till Tufnell Park där vi skulle bo i 4 dagar.Det gick utan problem. På torsdag åt vi finmiddag på McDonalds och sedan chillade vi bara på hotellrummet. Hotellet var inte av bästa standarden,men det kostade inget heller.Dessutom hörde frukost till varje dag. Det var otroligt kallt inne i det, men duschen hade varmt vatten iaf.
Skall berätta lite va vi gjorde:

Fredag:
-Madame Tussauds, köade först 1,5timme för att komma in dit. Det var helt okej, men lite för mycket människor.
-Var i Notting Hill och gick omkring. Den stadsdelen gillade vi.
-Oxford Street. The worst place ever, lätt. Fy fan. Det kryllade av människor och Jac hade på nervena:)
-Sedan var vi i ca. 4 stadsdelar till och tittade runt, men minns int mer vad de heter.
-Gick säkert 15km denna dag.





Lördag:
-Vaknade tidigt och ut och promenera. Gick till Emirates stadion och försökte få tag på biljetter till match.Vi lyckades.
Gick runt i lite butiker och slutligen gick vi tillbaka till hotellet och stat mera kläder på för att igen traska tillbaka.
-Matchen var en av de bästa upplevelser jag varit med om. 60.000 såg den, många huliganer och vi lärde oss många nya trick. haha. Klackarna visade inte fingret till varandra, de gjorde en mycket roligare sak:D
Arsenal vann matchen 3-1. Jac var nöjd som ett litet barn.
Efter matchen gick vi och äta pasta och sedan chillade vi.



Söndag:
-Vaknade med otroligt benvärk i vaderna.Tom. Jac kände att vi hade gått mycket,så jag behövde int bli generad.
-Den här dagen skulle vi se populära attraktioner.Först åkte vi till London Brigde. Det var fint. Då vi kom ut från Tunnelbanan och skulle gå ner till den berömda bron, såg jag ett bekant hår. Bodils.Så vi träffade Otto,hans flickvän och Bodil.Ganska otroligt.20inuter tidigare såg vi en D&G reklam, och jag sade att Otto skulle passa bra med där. OCh sne träffade vi honom.. Världen e liten.
-Westminister blev ett favorit område. Bigben tyckte jag inte var något speciellt, överskattat enligt mig.
-Piccadilly circus var ett helt okej område
-Vi shoppade choklad för 200kr på Harrolds.Fick 4 praliner och en ask till min klasskompis.

   

Måndag:
Yrade omkring och väntade på att klockan skulle gå.

Det här var lite av de vi har gjort, kommer inte ihåg allting. Fotismatchen var helt klart bäst.

+ med London:
-Lätt att hitta överallt
-Bra service
-Billig mat osv.Extremt billig shopping, om man orkar gå.jag shoppade inget.
-Starbucks kakao med gräddae;)
-Billigt att åka tunnelbana.
-Hade tur med vädret, soligt och uppehåll. Lite snö sista dagen.

- med London:
-Smutsigt, fanns inte många sopkorgar, om man tänker på mängden människor.
-Många hotell var kalla, isolering?!
-Demonstrationen som var där.

Det var det. En lyckad resa och skönt att få umgås med Jac! Nästa gång om vi besöker England blir det en annan stad!En manu match skulle vi gärna få med oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0