Rörande.

För ca en månad sedan skrev Stina-Lee (Stinalee.se) ett blogginlägg där hon nämde en otroligt stark, cancersjuk 20årig flickas blogg. Jag blev fast i bloggen direkt. "madde" har sån otroligt vilja och kämparglöd, jag lovar att hon tänkte mer positivt än vad ni som läser den här bloggen gör tillsammans. Idag har jag läst hennes blogg och fält ganska många tårar.

Madde var en helt vanlig tjej, gillade att vara med vänner, festa hade pojkvän osv, men hon drabbades oturligt nog av en svår o ganska sällsynt cancersort vid 19 årsålder. Så det kan hända vem som helst, alla borde vara tacksamma över hur friska vi är i dagens läge, även fast det är svårt, för alla har ju motgångar.

Nu ber jag er ta del av en snygg o framförallt starks tjejs blogg, http://jagefrisk.blogg.se/. Läs och tänk på hur stark hon var! Vilken vilja. Men sjukdomen tog henne, igår somnade hon in.
R.I.P starka tjej, du var otroligt vacker!


----

Idag har jag skippat hanttisträningen pga flunssan ( tack gode gud för att det bara är d), så imoron räknar jag med att vara tillbaka på planen igen. Imoron är det dessutom fjärde rundan i NM cupen, Runar mot Bodö, hejja Runar.
Snart kommer Jac hem och då skall vi till Erkki poika o äta tortillas o kika på svenska Idol, hurra. Linda, linn, när skall Krista vara med där igen?!

Ha en fin kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Jag har också läst hennes blogg, stark flicka som har orkat kämpa, stackarn! Vila i Frid!

2008-09-16 @ 20:02:59
URL: http://jassmiin.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Lägg väldigt gärna upp en länk till insamlingen för Madde som jag startade. Då blir det lättare att skänka pengar.



Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Jag har givit mig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

2008-09-17 @ 08:50:24
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Linda

när dom börjar sända slutaudition visas hon säkert igen!

2008-09-17 @ 11:23:35
URL: http://lindisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0