Ledig dag!

Vaknade kl.7 på min lediga dag, jävla byggaren som förstör min sömn.  Nu sitter jag o äter joggi med mysli och hoppas att solen visar sig hela dagen. Det visar redan 15c ute, så det är lovande.Dagens problem är var jag skall sola mig, kommer att bli svårt. Men får ha minimala kläder på bara istället för bikini. Det är nackdelen med att bo mitt inne i centrum.
Förhoppningsvis orkar jag vara ute 4timmar, sedan blir det träning. Borde o simma, men skippar det, orkar inte träna 2ggr på en ledig dag;) Så jag får slita arset av mig på cykeln istället.

Jag fick mina arbetsturer fram tills 14.6. Ledig helg 7-8.6 samt morontur den 14.6 på lördag. Helt okej. Vägrar att jobba lördagkvällar, det blir alltför mycket. Så bäst för henne att hon int sätter upp nån sån för mig, för jag kan inte :) Min chef är 23 år, så det är skoij, glad att jag inte har nån argsint 50åring.

På helgen är det ju studenternas dag så det kommer att krylla av vita mössor hemma i Karis. dock är det dumt att yrkesskolor börjat bära mössan, för vi givk ju i gymnasie för att få göra det, int sant?=) Nåja, slut talat om det, sku sjävl önska att ja sku ha ett yrke iställe för att vara student just nu. Hoppas ni alla får en super dag, och att solen är på er sida!!Sku önska att jag skulle vara hemma då, men jag får tjäna lite pengar istället.

Vill att det är 14.6 nu och jag sitter där med mina 13000kr samt med skatteåterbärningen på 7000. Då kan jag säga att sommarlovet börjar=)

Lotta Kihlstedt kom hit?? Eller nån annan? Jag lovar att det finns mera att se på här än i finland;)

Nu får mitt "skrivande" räcka för idag, har blivit otroligt dålig på att skiva blogg. Bloggen var bra under skadetiden, men nu är det mest jobbigt att måsta uppdatera den ibland. Får se hur d blir me den saken.


  

Skulle önska att detta vore jag... GE mig en plats att sola på som jag orkar gå till!!! Moikka.









Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är nog på kommande snart :)

2008-05-28 @ 21:35:23
Postat av: Anonym

jag lovar också att det finns mera att se på där än här hemma :D men i augusti kommer jag.. fast du inte bor där :) haha!! neenee..

2008-05-28 @ 22:42:18
URL: http://lotttis.blogg.se/
Postat av: HannaH

allså varför tycker du att det är dumt att dom som går ut yrkes får examensmössa? När jag gick ut frisör valde min klass vit mössa (men istället för svart rand är den i färger som betyder frisör) med en yrkeslyra på som jag sedan valde att ta bort. Sydde en sax och kam dit istället...

2008-05-28 @ 23:07:57
URL: http://starhannah.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag anser att en yrkesexamne är minst lika mycket värd som en gymnasieexamen, och fiffigare många gånger. Och alla är värda sin mössa!

Svar: jo absolut, är ju inte snack om att alla är värda sin mössa. och utbildning är i många fall bättre än gymnasieexamen.
Malin

2015-05-29 @ 09:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0