många frågetecken

Måst passa på att skriva blogg nu, Jac är o byter däck på bilen, sen skall vi iväg på en massa ärenden. Nu är jag tillbaka till norge som alla säkert ha förstått, resan gick bra med hjälp av finnairs ypperliga sercive. Skulle aldrig ha klara av att gå alla vägar, långt. Så tack till finnair.Det var nog lite tråkigt att fara hemifrå, kommer att sakna min familj massor, o här blir det lite ensamt. Vet inte om jag skall göra nån lista med vad jag hunnit göra i finland, tror inte den blir intressant för fem penni.
I norge har ja redan hunnit städa lite osv, lite riskabelt men jag kan int ha det o se ut som en svinstia, trivs int alls då. Idag har jag massor av ärenden, och vet int alls vart jag skall vända mig, den här stan e så stor så jag kan int rikit gå och söka efter alla kontor heller.
Mina ärenden att uträtta:

-Ändra mitt skattekort
-Försöka slippa till min läkare i norge o beställa röntgen osv.
-handla
-Till demenshemmet o skiva under arbetsavtalet så att jag får lön.
-Till norges kela, "trygdetaten" heter det här, och ta reda på om jag alls får någon sjukledighetspengar?!

Det är det viktigaste jag måst göra idag. Sen har vi den turen att ALLA EM-handbollsmatcher sänds på våra kanaler, vilket betyder att vi sitter runt 9h per dygn o kikar på handboll. Men va e bättre än det?  Ikväll är det Norge-Danmark, Sverige-island, det blir bra matcher. Många i norge tror att deras herrlandslag skall gå långt nu, så vi får hoppas att de vinner över danmark idag. Har nån av er läsare nåt favorit land att hejja på?

om 15 dagar kommer mamma,emma och kim. det lever jag på nu, och då borde min fot oxå vara bra. :) I norge har de 70% salg på halva butiken i gina tricot nu, jag sku ju int alls vilja fara dit..... öh. Om 3v sätter jag mig på spinningcykeln igen och om 5 veckor får ja fara ut i sandefjord. Gör så att veckorna går fort!!!


Här är det 6c och full sol ida, kiva att sitta inne o se hur alla är glada som är ute.. Själv är jag ett nervmonster idag. Nu skall jag sluta, bara svammel ja har på hjärtat igen o säkert 100000000 frågor som snurrar omkring i mitt huvud utan några svar. jag blir tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0