Lördag

Nu är det 7 grader och full sol ute. Skulle göra allt för att få vara ute o svettas, shoppa o bara njuta. Men senare skall vi antagligen fara till någit cafe och chilla, men man vet aldrig hur länge Jac är på gymmet. Otroligt nog så for han, för då när de har egen träning så brukar ibland nog några slöfockar på kongensgate 16 sitta inne o slappa. Det tycker jag att är fel när de får betalt för att träna!

Nyheter/uutiset:

Igår for vi till Tollverket för att kolla upp hur mycket det skulle bli att registrera om bilen till Norsk, svaret vi fick blev lite vöer våra förväntningar. Jacs bil är kanske värd högst 5000kr, o det skule kosta runt 20000kr att fixa allting. Så nu har vi 2v tid på oss att antingen köra hem bilen till finland eller sen skrota den här. Det blir det senare alternativet, för ingen av oss kan komma hem till finland varvet nu. Men om just DU behöver en tattarbil så välkommen till Norge så får du den helt gratis, men du måst göra det inom 2veckor;) Tur så har Runar avtal med Toyota så har vi tur får vi hyra en bil billigt.

Igår var jag första dagen pålänge utan någo ohälsosamt, tror det var 2 år sen sist,haha. Idag skall jag ännu försöka, för jag vill ha min jag-äter-precis-allt-skit-dag på söndagen. Skall försöka hålla dt, skulle vara bra redan om jag gjorde det i 2veckor. Men jag vet nog att en o annan chokobit kommer med våld att ta sig in i min mun även fast det inte är söndag. Men sålänge ja har gips så skall jag ge mitt allt;) haha.

Fast jag är invalid gör jag mer i hemmet än Jac. Underligt.

Om 11 dagar får vi stort besök från Finland. Hoppas jag kan städa hela huset före, för genant om finska folket skall se hur det ser ut, men tillika så har vi int satsat något i vår lägenhet så det är ändå inte så mycket att se. Hoppas innerligt jag inte behöv medverka.

Om 14 dagar kommer Mamma, Emma ock Kim hit, det väntar jag massor på. De kommer hit för att beskåda derbyt i Sandefjor, Runar-Stif. Sist vann Runar med 1 mål fast det borde ha blivit jämt. Så det kan gott hända att det blir stryk nu, sedan väntar ännu 2 jätte svåra matcher för deras del. Jag vill att det är lördag 2.2 nu för vill vara med min familj!!

Jag är så blek att jag nästan är genomskinlig. Hemskt. Jag är vanligtvis alltid blek på vintern, men nu har jag inte varit ute på länge så det är horribelt.

Ikväll kommer det många matcher igen, intressantaste matchen i mina ögon blir frankrike-sverige. O hoppas Norge slår Montenegro imorgon så har de vunnit sin grupp. De är otroligt bra just nu. Ha en fin kväll alla!! Kom hit flickor!!!


image51






Kommentarer
Postat av: Johanna Linnéa

Svar: Jo, man blir så starkt berörd. Några exempel på andra liknande böcker? :)

2008-01-19 @ 14:27:20
URL: http://johannalinnea.webblogg.se
Postat av: MARIKA

Ush då! Spricka i foten eller nåt? Jag kan förstå att det lockar att stanna i Norge då! Hur du än gör så hoppas de går bra! :) Man ska int planera fö mycke!

2008-01-19 @ 15:02:59
URL: http://absolutmarika.blogg.se
Postat av: Heni

"Fast jag är invalid gör jag mer i hemmet än Jac." ja skrattar när ja läser de, du e så rolit :D

2008-01-19 @ 17:51:39
URL: http://heni.blogg.se
Postat av: Johanna Linnéa

Svar: Usch, vad sorgligt. Okej!

2008-01-19 @ 20:52:32
URL: http://johannalinnea.webblogg.se
Postat av: Sara

Jaa, jag tycker det nästan ha gått lite till överdrift dit nu den senaste sommaren. :/ tror de nästan blir ayia. :D härlit!

2008-01-19 @ 23:39:32
URL: http://madsensara.blogg.se
Postat av: Anonym

Andreas lag förlora me 10 mål men de var mot serie tvåan som had många biffar så de var förståerligt. Nästa match borde dom ha lättare motstånd. De e pub/bar fast i hallen så vi blev på några öl där bara. Varför måst du på MRSA prov? Int har du väl sår på foten?

2008-01-20 @ 18:28:29
URL: http://allexaa.blogg.se
Postat av: Linda

Japp de e hon:) Roy e min granne på vänster sida, och Mika där vi var på lördagen bor på högra sidan:)

2008-01-20 @ 21:44:50
URL: http://libas.blogg.se
Postat av: Anonym

Nå ida ha vi sola några timmar och just vari ut på promenad och sutti på en pub/cafe me några från Andreas lag. Minns att vi allti kolla MRSA i sjukhuse också på min praktik, men borde vara bara om de e öppna sår. Nåja, hoppas allt ordnar sej! Har du mycke värk ännu o ha hållits på benen? =) Kram!

2008-01-20 @ 22:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0