Året 2007

Jag skall försöka göra en lista på det jag kommer ihåg från 2007:

- Jag fyllde 19 år
- Abifest i serendi, resulterade i en nykter abikryssning för min del...
- slutade splea handboll i bk
- började träna i sportfigur
- skulle skriva studentskrvningar, var nervös, men till slut gick det ändå sin väg.
- Jobbade på mjölbolsta 6v efter skrivningarna
- Åkte till Rodos med min älskade kille 1vecka.
- Tog studenten, jag o alla mina vänner var överlyckliga.
- Sommarjobbade på mjölis 6v på sommaren.
- Midsommaren spenderades i Tallnings skär.
- Regattahelgen campade vi i husvagnen på silversand.
- Jac fick kontrakt med norska runar, efter många om och men bestämde jag mig för att förlja med till Sandefjord.
- 22.7 samlades kanske 40-50 hos mig på avskedsfest. Kvällen var lyckad, trots att det blev för mycket sprit.
- 25.7 startade vi med tattarkärran för att fara till norge.
- Har jobbat på ett cafe, kosmetikaffär och i ett ålderdomshem.
- Kom hem i oktober för att hälsa på mina kompisar
- 8.12 kom jag hem på jullov.
- Hann till affes några gånger före julen
- julafton samlades en del av släkten och det var rikit roligt.
- juldagen var ett helvete, resulterade med foten i gips för min del. helvete
- Nyktert nyår hemma, människor kom o gick.

Det här är några saker jag minns från 2007, har så dåligt minne. Men definitvit finns det massor med mera. Jag vill tacka mina kompisar för underbara gymnasie år samt lördagkvällar o chillkvällar. Vi har upplevt mycke roligt, synd att det inte blev nån södernresa med er då när vi tog studenten. Hösten 2007 flyttade många till nya platser, iaf min kontakt med er har blivit aningen sämre, men gissar att det blir så då man helt o hållet kommer in i en ny miljö. Iaf så önskar jag att vi hinner göra lite saker nu före jag far tillbaka:)

Med Jac har allting blivit super sedan vi flyttade till Norge, trodde vi skulle gå varandra på nervena helatiden men det blev inte så, som tur är. Vi flyttade in i 90kvm stor lägenhet, vi hade nästan inga möbler från början så det såg lite komiskt ut. Vi hamna bli självständiga, köpa vår mat själv osv. och det har varit skit rolit. Språket var lite underligt i början, men nu förstår vi nog allt de snackar om. Jag hittade lätt jobb där så det var tur. Jac trivs ypperligt i sitt lag, så vi får se om han kan bli där 3 år till eller int. Hans lagkamrater är härliga, alla är mycket öppnare där. Jag tackar gud för att jag vågade flytta ivg, annors skulle jag aldrig ha fått lära känna: Eric,Daniel + deras flickvänner, Iselin, Margarethe osv. Jag tycker alla borde ta chansen o fara lite utanför karisgränserna:) Och är glad att jag gjorde det tillsammans med den människa som betyder mest för mig, Du är bäst Jac, älskar dig.

Såklart har jag saknat min familj o mina vänenr under hösten, men det är smällar man får ta. Jag skulle kunna räkna upp en minus lista med år 2007 oxå, men det orkar jag int emed. Kan bara säga att gipset var onödigt o det förstör jävla mycke av dne tid ja har kvar före jag reser hem till Sandefjord igen.

År 2008 kommer att bli ett intressant men jobbigt år. Det valet jag står mellan nu är om det blir studier i Norge eller "hemma" i åbo. Usch, sku va lätt om man bara sku ha ett alternativ. Nu skall jag avsluta för den här gången, annors svammlar jag bara en massa skit till.

Nu for finlands bästa handbollsspelare iväg till Litauen och lämnade sin krycksambo hemma, så vill nån göra nånting med mig??? Jag har tråkigt.

image45



Gott nytt år 2008, ö. invaliden med värkande armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0