torsdag

Då var denna dag undan, en massa tårar har fällts idag. Hur kan jag ha sån värk?klart det gör ont när jag int rört foten på länge men iaf. Det onda har troligvtis o göra med mina nya skor, sula i den tryckte precis mot benet, men det är fixat nu. Imoron till läkaren igen så får ja mer sjukledigt.
På måndag skall en ortoped från finland ännu kika på mina bilder, för de är oroliga att läkaren här har gjort fel beslut. Ber till gud att det rätt, för vill int opereras efter 11v.
Nå enda jag kan göra nu är att prova stöda med foten, o kanske o simma inom 1v.Får trots allt vara glad att jag fick bort gipset. Men det här dröjer 3-9v ännu, och då var det mingen med 6 veckor från början. Är så trött på allting.

En glädjesak är att Runar vann igår sin match med 3 mål, och då låg de under 11-17 i paus. Härligt.
På onsdag kanske jag åker med på bortamatch om värken ha blivi mindre, 4h bussresa dit. Men hellre sitta i en buss så länge än att sitta hemma o glo:)

Får hoppas nu att jag slipper värken, för vill bli glad igen o kunna träna osv. Jag kommer tyvärr att vara en valross på sommaren, men hellre det än att det här skulle ha hänt i maj. Hemskt att gå på kryckor på sommaren, uäk.

Vill nån byta fot me mig? har st. 38. Sku ja kunna videoblogga skulle ni få se hur min fot hänger, halvvägs åt ena sidan, vill it ens tänka på vartåt den e d jag går:D

Har inget att skriva om. Hoppas bara att det var rätt beslut läkaren tog om operation o att jag får gå på den, för nu tammefan skall jag börja rehabilitera den! så är kanske bitterdagarna förbi i april.

Ps. min shoppningglada pojkvän kom hem med en 37 tums LCD tv igår, just nu har ja så mycke elektronik omkring mig, känns som om att bo i typ gigantti.

pussar från gråtlisa

image68


Kommentarer
Postat av: Karoliina

Men gud, far int du nan vark-medicin..?:S

2008-02-28 @ 19:11:31
Postat av: Linea

Heii.... huff høres ikke bra ut. håper alt er ok. Jeg var på kontroll i går. alt så bra ut, men jeg kunne ikke få noen kortere gips så de la på en ny lang gips. Fy f som benet har minket.... ingen ting igjen. gruer meg veldig til opptreningen når jeg hører hvordan ditt ben er.... huff jeg har jo et stift kne i tillegg...
Skal på ny kontroll om 3 uker..

2008-02-28 @ 19:29:52
Postat av: Linea

Er det feil stilling på anklen?? vilket ben var det du egentlig brakk?? var det ytterst eller innerst på foten?? Høres jo ikke bra ut vis den har feil stilling???
Kan jo være lurt å få sjekket det av en annen lege.... jeg måtte jo opperere etter 4 uker

2008-02-28 @ 19:36:47
Postat av: malin

linea: jag brakk benet som ledet ut till lilltån, längst ut på foten.I början var det kjempefin fraktur, men sedan blev frakturen lit större. Nu har halva benet grott igjen. Stillingen är god. men drt benet jag brakk tar längst tid på kroppen att läka, eftersom det är ett så litet ben. Så därför går d kanske snabbare hvis d blir operation, i finland vill d operera det men ikke i norge. men opptreningstiden är värst tror ja, det grö så jävla vondt, och man är ju så rädd! så nu håper jag att rötngen e ok om 10 dagar, o att bene har växt lit igjen.. för vill ikke operera då jag redan ha haft gips i 10 uker.
vilket ben är det du har? o hvorfor må du ha gips ändå upp? när är det meningen att du skall få det vekk? Jag håper att det ikke gör så vondt åt dig då du får börja gå, men tyävrr så gjör det nok det. du må köpa masaiskor så hjelper d lit, såna må jag ha nu! klem

2008-02-28 @ 20:35:22
Postat av: Linea

gIPSEN MIN MÅ GÅ HELT OPP FORDI JEG HAR BREKT
LILLE LEGGBENET 10CM UNDER KNEET. hÅPER VIRKELIG DU SLIPER OPPERASJON.

2008-02-28 @ 20:43:54
Postat av: Karoliina

Ja, jag kan fatta att det blir mer
an trakigt att vara ensam hemma och inte kunna gora nago:S Men hoppeligen loser ju sig allt for dig. Vilket det nog gor! Allt bra med mig, vantar nogot hiskeligt pa att fa aka till florida om nagra veckor o halsa pa slakt!

2008-02-28 @ 21:22:07
Postat av: malin

det är ganska allvarlit o bryta det legget du brakk_:(
mitt är ju ett litet litet ben, men d kan ta upp till 16v o läka. Därför borde det ha opererats:( Åker du rullestol eller kan du gå me kryckor? har du nån e mail eller nånting?

2008-02-29 @ 10:18:58
Postat av: Linea

Hei.... ja jeg bruker krykker. vet du navnet på benet du har brukket? Ja har mail og msn... men ikke på denne maskin. skal gi det til deg på mandagen. kan sende deg et bilde av min gips fot

2008-02-29 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0