Nyheter.

Benet hade int läkt ännu, men ingen operation skall det bli för det är i så bra läge. Så efter 2v får ja bort gipset, o efter det kan det dröja 4v innan benet har läkt helt o hållet. Så jag måst vara ganska försiktig. Men efter 6v skall jag så småningom börja få träna normalt osv. Så nu behöv jag int komma hem till finland, utan kan satsa på att jag snart får börja jobba,om 3v får jag tjäna pengar igen.

Jag skall fylla i "krav om sykepenger", fast jag förstår bra norska är det en punkt jag int fattar här. Vet nån av er vad detta betyder? : " Har du dröftet tilrettelegging med din arbeidsgiver?". Jag har ingen aning. Hoppas de ger mig en saftig summa med pengar iaf. 2000kr e ren bättre än inget.

Jac vann ju som sagt 2 pcn i början av veckan, igår hade han köpt en bärbar dator för 2000kr, nu har vi 5 datorer i huset. Nödvändigt, int sant? Men han är nöjd det är huvudsaken, o eftersom han tjänar sinnessjukt mycket pengar nu enda tills sommaren så ska han nog få köpa lite prylar.

Idag är det sista dagen mamma är här, Skall försöka gå ner till Hvaltorvet (shoppingcentret), men dit är ca 600m, så kan bli lite ungt. Jag får pausa som penisonärerna gör påvägen bara. Sedan skall hon laga lasangeo ikväll skall vi väl bara slappa. Igår satt vi hela 2h i matbordet o pratade, tror det aldrig har hänt förr. Mamma o Eric delade på en vinflaska,jag drack litervis med vatten och Jac fyllde magen med öl. Naturligtvis var det ju tortillakväll före, det är ju torsdag så...


Imoron skall jag o jac ut på nåt cafe, kvällen blir det film o mys. Skall bli jätte skönt när han e hemma lite. Ha en fin helg ni med!

image59

2-3 veckor kvar... Gips i 9v räcker för min del :P

Kommentarer
Postat av: Karin

Va skönt att de int ble op!! De dä norska där ser ut att betyda om du ha prata om tillrättaläggning me din arbetsgivare, va de sen betyder vet ja int :DD O joo, lövbiffen sku nog verkliigen sitta!

2008-02-08 @ 10:36:20
URL: http://kaarin.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0