Finnar o sommarplaner 08.

Tack vare mitt chokointag på helgen har ja 2 blommande finnar i ansiktet, känner mig jätte snygg o fräsch nu. Varför skall en sak som är sååå god o som gör mig på gott humör bidra med både övervikt o finnar?

Idag kunde jag inte somna om när Jac for iväg på jobb, vilket betyder att det blir en lång dag för mig. Skall snart äta morgonmål, sedan träna det jag kan och till kl. 14 skall min makaronilåda vara klar. Det är min intressanta dag. Idag har jag föröskt ta reda på vad det är som ger 11e räkning varje månad på mitt finskakort, jag har inte beställt nåt från jamba, så ingen kan hjälpa mig. Rolit att betala pengar i onödan. Idag på morgonen slutade vårt canaldigital-paket fungera, så nu är vi utan det också.Blir ganska tunga veckor för mig eftersom det inte fungerar, va fan skall jag göra på dagarna? Bara positivt hittills idag...

Jag väntar på mina sjukledighetspengar, så vi skall se om det lyckas.

Till en positiv sak :sommaren 2008, såhär har jag planerat den.

I maj kommer jag hem, då skall jag troligtvis jobba på mjölis 2veckor, och kanske 2v i juni. Efter det är jag endast inhoppare. Jag hoppas vädret vill vara på min sida, så får jag o alla andra njuta av sommaren. Jag har jobbat lite hela det här året, så vill int jobba hela sommaren. Nu har jag ändå 3 månader av detta år förstört, så jag måst ju få njuta på sommaren iaf. Jag fattar alla studeranden att de behöver så mycke pengar de bara kan få, men int måst man ju jobba ihjäl sig för det? Satsa på ett veckoslutsjobb hela våren så kan ni oxå njuta av finska sommaren.
Jac kommer troligtvis att vara i Norge hela juni, så kanske jag åker hit över en sväng på midsommaren?! I början av juli skall vi troligtvis ta en sista minuten resa nånstans, för då har vi int träffats på 4v, o Jac tyckte d bra räcker för honom att vara 2v i karis på sommaren. Då hinner han iaf till ettan 2ggr :D
Så denna sommar skall jag njuta av att få vara ledig, simma,festa, umgås me kompisar och ha det skoij. Låter det inte som en bra plan?
I augusti skall jag studera antingen i Norge eller Åbo, så vi skall se vart det bär iväg.


På tal om mitt studeras så måst jag nu börja aktivera mig med allting, men det är så jävla svårt när jag int alls vet vad jag vill:(


image63

Vackra Sandefjord på sommaren, aningen finare än pumpviken;)

Kommentarer
Postat av: elin

ååååh malin de låter som perfekta sommarplaner! Ja joinar:D Definitivt. Ska ha en lika härlig sommar som förra året och hoppas på att fler kaverin joinar. punkt. :):) Kan inte vänta.. SKu gärna jobba veckoslut nu men int så lätt att få jobb sidu:/

2008-02-12 @ 11:25:19
URL: http://elinsss.blogg.se
Postat av: Heni

ja fattar dj att du vill ha ledigt på sommaren, men jag har inte så jätte stor panik att jobba.. Säger jag nu :D

2008-02-12 @ 13:09:06
URL: http://heni.blogg.se
Postat av: Henrica

nå där ser du, Toffe jobbar och går i skola hela sommaren, inte ens en vecka ledig så ser ja de från din synvinkel så har ja ju int så stor orsak att inte jobba.. :D

2008-02-12 @ 13:16:10
URL: http://heni.blogg.se
Postat av: elin

joo ja har ju mina 18-årspengar kvar ännu, kan ta lite av dom ti resor å fester:P De fixar sig! Ja just de, sku kunan försöka höra mig för ifall de sku finnas nå helgjobb här i åbo nu under våren. SKu ju va bra, har ju int ändå så myky annat för mig nu så att.. ska kiika.
Vet int riktit var ja ska jobba, kanske nokia igen,. sku villa ha skiftesarbete nämligen å de kom bra me pengar där. Isåfall jobbar ja säkert juni å kanske hela ellr halva juli. Skolan börjar ju först i september så har i så fall heeeela augusit ledigt:D Drömmen!

2008-02-12 @ 14:27:18
URL: http://elinsss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0