Barndomsvännerna.

Då jag tänker tillbaka på min barndom tänker jag ofta på familjen Kihlstedt. När vi föddes bodde vi i samma område i prästgården,där lekte vi dagarna långa. Finns många minnen därifårn bl.a: kojjan,mopona inomhus,sånger,husvagnsemestrar,skinka skinka pojkarna osv. Jag,Kim, Sam och Lotta var slagbara, vi gjorde allt tillsammans. Fanns stunder då vi tyckte mindre om varandra, tex. jag o sam byggde en kojja, och eftersom jag inte följde hans planeringar så slog han mig med hammaren i huvudet. Aj.
Det som är det roliga med våra familjer är att jag o sam är födda 1988,Lotta o Kim 1990, och sedan skrapelbullarna emma o Lina som är födda 1997.
Då vi fick våra såsystrar behövde båda familjerna nytt hus, och vi började bygga på samma gata igen. På åsvängen har vi också hunnit göra en massa skoij. Vi har även rest till Turkiet och Rodos. Eftersom vi har växt upp tillsammans har vi alltid en massa att prata om, och kan börja strida lite ibland. Men det är för att jag inte ser Sam som alla andra pojkar i gänget, när det gäller så skyddar vi ändå varandra. Oftast.
Nåja, det som jag ville få sagt med det här inlägget är att jag tycker mycket om min gudmor o gudfar samt deras barn! Hur skulle jag vara som människa om jag inte kände dem? Knappast lika, eftersom vi så gott som växte upp tillsammans när vi var små.

Här kommer en liten blick till det förflutna:

image61

Taget från prästgården, såhär såg våra dagar ut för mig och Kim. Sam o Lotta var oftast med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0