sekaisin

Jag är yr i huvudet och har en massa tankar som snurrar. Jag började fundera på vem jag själv egentligen är, hur jag beteer mig, vad jag vill göra i framtiden. Det skrämmande är att jag int vet riktit svaret på någon av dem. Är jag den flickan som allt för ofta skall vara fullast på affes? Eller gillar jag faktist hemmakvällar bättre? Ha jag bara varit ut på krog för att jag int haft nåt annat att göra? El är det faktist så att jag ville ut varendaste en helg? Varför får jag på nervena så lätt? En sak vet jag iaf, att d som jag äger vill jag int att nån annan ska peta på, exempelvis min dator, ja vill se på när nån annan är på den. Underlig jag är. Jag är nog lite svartsjuk då det gäller vissa sker, men jag tycker det är bra att vara lite, obs lite. Eftersom både jag o jac är lite avisar, så ha vi fått dra upp vissa regler och efter det had förhållandet funkkat bättre de senaste året.
Vill jag faktist bli något inom vården? Jag gillar att hjälpa andra människor, och är social. Men är också rädd att jag int tror något högre om mig själv, hr skulle nu jag kunna studera på univeritetsnivå? Jag skulla aldrig klara av att bli femaceut (vet int hu d skivs), inbillar jag mig iaf...

Vet ni till 100% vem ni själva är? För när ja börjar tänka i såna här banor blir jag verkligen yr. Viktigast är väl ändå att vara sig själv o int anpassa sig efter alla människor. 

Trot ingen av er orka läsa det här till slut, men måst bara skriva ner lite av mina funderingar....


image24

Kommentarer
Postat av: elin

du har så rätt malin, svårt att säga vem man "egentligen är". Folk pratar om att hitta sj själv, men hur vet man om man har gjort det ren eller inte? får fel i huvu av att funder på sånt..
å ja tror banne mej att du sku klara av vilka studier som helst Malin! Bara man vill tillräckligt så går det nog!

2007-10-28 @ 19:52:27
URL: http://elinsss.blogg.se
Postat av: Sandra

wow malin,älskar såna här inlägg. tyckt de va jätteintressant,rolit o veta hur folk sir sig själva o att folk har SAMMA PROBLEM SOM EN SIG. tror man aldri kan va helt lugn me den där frågan.. alltid e de nå o fundera på :) o ja säger som elin, vill du bli farmaceut så klarar du de nog!! du sku faktiskt passa bra.

2007-10-28 @ 21:25:22
URL: http://cestmoi.blogg.se
Postat av: Sandra

som en själv* ja e smart...

2007-10-28 @ 21:25:54
URL: http://cestmoi.blogg.se
Postat av: Linda

Alla vet ju inte vad de vill syssla med resten av livet då de går i högstadiet. Jag tycker faktiskt att den som gör det är lite onormal.. Hur kan man veta vad man vill göra om 20 år liksom? Det gäller väl bara att inte fundera så långt fram, och köra/satsa på det som känns rätt för tillfället.

2007-10-29 @ 10:43:36
URL: http://lindisens.blogg.se
Postat av: Demi

Jag tror absolut att du kan bli farmaceut bara du själv vill, och det verkar du vilja. Det är bara du som kan styra över din framtid, ingen annan!

2007-11-06 @ 21:07:43
URL: http://burcus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0